A Firenze esposti per un mese i vestiti del film “Romeo e Giulietta” di Zeffirelli
Suas go dtí 18 Feabhra beidh an seomra ceoil de Fhondúireacht Zeffirelli mar óstach ar thaispeántas Romeo,it,Ag iarraidh ag Uachtarán Fhondúireacht Zeffirelli Pippo Zeffirelli i gcomhar le Stiúrthóir Fhondúireacht Cerratelli Diego Fiorini,it,Tairgeann sé níos mó ná tríocha cultacha bunaidh do chuairteoirí a chaitear,it&Giulietta, i Costumi da Oscar di Danilo Donati dal film del 1968 di Franco Zeffirrelli.
An taispeántas, voluto dal Presidente della Fondazione Zeffirelli Pippo Zeffirelli in collaborazione con il direttore della Fondazione Cerratelli Diego Fiorini, mette a disposizione dei visitatori oltre trenta costumi originali indossati durante le riprese del film Romeo and Juliet del 1968 diretto da Franco Zeffirelli con Olivia Hussey e Leonard Whiting, realizzati da casa d’Arte Cerratelli.
Si tratta di una vasta collezione gentilmente messa a disposizione dalla Fondazione Cerratelli in quanto oltre agli abiti iconici dei protagonisti sono infatti esposti i costumi indossati dalla balia, dai genitori e da molti dei protagonisti della trasposizione cinematografica.
Deis uathúil agus gan a bheith caillte,it,Íocann na héadaí nochta le hómós don dearthóir mór éadaí Danilo Donati a rinne iad a chomhcheangal go saineolach ar stíl agus línte clasaiceacha an ama le hábhair nua -aimseartha,it,Saol a thabhairt do na nósanna nach bhfuil thar cuimse a thuill an Oscar dó,it,Tugadh luach saothair i ndáiríre do na cultacha sa,it,leis an ribín airgid,it,Gradam Scannán Acadamh IL na Breataine E L'Ardemy Gradam “Oscar”,om.
Gli abiti esposti rendono omaggio al grande Maestro costumista Danilo Donati che li realizzò unendo sapientemente lo stile e le linee classiche dell’epoca a materiali moderni, dando vita agli ineguagliabili costumi che gli valsero l’Oscar.
I costumi furono infatti premiati nel 1968 con il Nastro d’Argento, il British Academy Film Award e l’Academy Award “Oscar”.
Ábharthacht ar leith, na trí éadaí a chaith Giulietta i bpríomh -radhairc an scannáin a nochtann an ilghnéitheach a raibh Donati in ann spiorad an tragóid agus an ghrá a bhí ag lánúin Shakespeare a léirmhíniú,it,Rugadh Danilo Donati i Luzzara,it,I gCúige Reggio Emilia,it,In éineacht le Piero Tosi meastar go bhfuil sé ar cheann de na dearthóirí éadaí is mó san fhichiú haois,it,Piaraí go praiticiúil,it,Tháinig Donati agus Tosi chun bheith ina gcairde sa tréimhse iar -iarsma trí fhreastal ar Institiúid Ealaíne Porta Romana le chéile i bhFlórans,it.
Danilo Donati è nato a Luzzara, in provincia di Reggio Emilia, i 1926. Insieme a Piero Tosi è considerato uno dei maggiori costumisti del Novecento. Praticamente coetanei, Donati e Tosi divennero amici nell’immediato dopoguerra frequentando insieme l’Istituto d’Arte di Porta Romana a Firenze, Fiú má tá tú i gcúrsaí éagsúla,it,Ba dhalta de Otto Rosai é Donati le linn an chúrsa péinteála,it,Tosi le Gianni Vagnetti le linn na scenography,it,Chonaic tús a saoil ghairmiúil iad araon mar chomhoibrithe de Luchino Visconti,it,a chuir Franco Zeffirelli i láthair iad a raibh aithne acu orthu agus a raibh meas acu orthu i bhFlórans agus - níos mó fiontraíoch díobh - tar éis bogadh go dtí an Róimh ar dtús,it,Le scríbhneoireacht i gcuideachta prós na hIodáile arna stiúradh go beacht ag Visconti,it: Donati fu allievo di Ottone Rosai nel corso di pittura, Tosi di Gianni Vagnetti nel corso di scenografia.
L’inizio della loro vita professionale li vide entrambi collaboratori di Luchino Visconti, a cui li aveva presentati Franco Zeffirelli che li aveva conosciuti e apprezzati a Firenze e – più intraprendente di loro – si era trasferito a Roma per primo, con una scrittura nella Compagnia Italiana di Prosa diretta appunto da Visconti. Tar éis printíseachta gearr mar chúntóirí cúntóirí agus dearthóirí éadaí le haghaidh léirithe amharclainne arna stiúradh ag Visconti,it,Dhírigh Donati agus Tosi iad féin le himeacht ama thar aon rud eile leis an éadaí cineamatagrafaíochta,it,gach ceann acu ag idirdhealú as stíl an -phearsanta,it,Samhlaigh an chéad cheann,it,Philological an dara,it,Sular tháinig sé ar an dearthóir éadaí is fearr leat de Pasolini agus Fellini,it,Tá Donati tar éis comhoibriú arís agus arís eile le Zeffirelli,it,Ag síniú cultacha dhá shaothar lyrical,it,Trí léiriú amharclainne agus trí scannán,it,i measc,it, sia Donati che Tosi si dedicarono nel tempo soprattutto al costume cinematografico, distinguendosi ciascuno per uno stile personalissimo: immaginifico il primo, filologico il secondo.
Idir 1957 agus 1972, prima di diventare il costumista prediletto di Pasolini e di Fellini, Donati ha collaborato più volte con Zeffirelli, firmando i costumi di due opere liriche, tre spettacoli teatrali e tre film, i measc a Romeo e Giulietta, a thuill an chéad cheann den dá Oscar dá ghairm bheatha dó,it,Agus i gcónaí do Zeffirelli d'oibrigh sé freisin ar roinnt tionscadal nach ndearnadh,it,I Florence éadaí an scannáin a nochtar ar feadh míosa,it,de Zefirelli,co,Feabhra ag Seomra Ceoil Fhondúireacht Zeffirelli Is féidir an taispeántas Romeo a mheas,it,Feisteas Oscar Danilo a bhronn an scannán de,it,Di Franco Izeffimcelli,co,Ag iarraidh ag Uachtarán Fhondúireacht Zeffirelli Pippo Zeffirelli i gcomhar le Stiúrthóir Fhondúireacht Cerratelli Diego Fiorini,it; e sempre per Zeffirelli lavorò anche a diversi progetti che non furono realizzati.
Matt Lattanzi
Ón líon 370 – Anno XI del 17/1/2024
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